Försäljningsvillkor

Swish direkt till Mode Eva!

Du kan betala via Swishnummer 123 019 65 50 Mode Eva Borlänge (Mode&Service i Borlänge AB). Inga personnummer behöver uppges och ingen kreditupplysning görs då betalning sker före varan skickas. När betalning inkommit på vårt konto skickas varan. Ångrar ni ert köp återbetalas beloppet direkt via swish till er när vi fått returen till oss. Vi lagrar era uppgifter enligt gällande lagstiftning.  Det här betalsättet är bäst om ni inte vill lämna ifrån er mer personliga information än vad som krävs för att skicka försändelsen. Det är även enklast och bäst ekonomiskt för oss alla. Du handlar med pengar du vet du kan avvara. Du väljer fliken swish vid betalning. Nedan vår kod du kan scanna.

Klarna

Betala via någon av Klarnas olika alternativ som direktbetalning med Visa eller Mastercard, faktura eller dela upp betalningen. Har ni tidigare inte använt Klarna gör de en kreditupplysning innan köpet genomförs. Vid eventuell retur av varor återbetalas beloppet från Klarna vilket kan ta upp till en vecka. Ni kan via Klarna ansöka om förlängd betaltid. Har ni tidigare betalat genom klarna finns ni era personuppgifter registrerade där samt alla er inköp - ni kan begära att få vilken information det finns om er samt inköp genom att kontakt dem. Era uppgifter om alla era köp sparas, både det ni köpt här och på andra ställen. Önskar ni mer information kontakta klarna. Klarna tar en avgift av oss på de köp ni gör som motsvaras ca 40 kronor på 1.000 kronor, den avgiften gäller även om det blir retur på produkterna. 

I butiken

Med Visa eller Mastercard samt naturligtvis kontanter. Det går också utmärkta att betala med Swish i butiken. Har du applepay så fungerar det också att betala med.

Bankgiro

Ange ordernummer på inbetalning till vårt bankgiro 659-7660 (Mode&Service i Borlänge AB). När pengarna inkommit på vårt kontot skickas beställningen. Betalningen tar 2-3 bankdagar innan de når oss.

Ångerrätt - enligt distansavtalslagen

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Tänk på att du endast kan ångra köp av plomberade förbrukningssvaror, som till exempel DVD-filmer, leksaker etc., om plomberingen är obruten. Läs mer här:  Hallå konsument om ångerrätt

Läs även från konsumentverkets hemsida här

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp så snart som möjligt beroende på hur valt betalningssätt. Vid swishbetalning görs den direkt, vid köp via klarnas alternativ kan det ta upp till en vecka. Som kund betalar du själv returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt.

Retur av vara till oss

Vid retur bekostar kunden själv transporten, inga retursedlar bifogas i försändelsen från oss. Meddela oss om du önskar returnera något vara via mail order@modeeva.se. Enklast gör du en retur via postnords tjänst "postpaket inrikes" då den är billigast och även spårbar. Gå in på Postpaket inrikes där ni skriver i våra adressuppgifter som återfinns på följesedeln som följde med er beställning. OBS! Är det varor som normalt inte går att beställa från oss men vi öppnat upp för beställning som returneras, dras de faktiska kostnaderna för transport och betalavgift klarna. Ser vi upprepande beställningar som i hög grad returneras så skickas inga varor, allt för att minska miljöpåverkan med transporter och emballage samt kringkostnader. Adress: https://www.postnord.se/skicka-forsandelser/brev-och-paket/postpaket-inrikes

Ej uthämtade paket

Beställningar som ej hämtas ut och kommer i retur till oss debiteras med fraktkostnad + administrationskostnad på 110:-.

Garanti och reklamationsrätt - enligt konsumentköplagen

Vi säljer alla produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen bland annat ha rätt att kräva fri reparation, omleverans av en ny felfri vara eller att häva köpet och få pengar tillbaka. Läs mer här:  Hallå konsumet om reklamationer

Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Neutral förpackning

Din personliga integritet gällande vad du handlar och var är viktig anser vi, därför väljer vi att skicka beställningar i kartong eller brev utan textreklam av avsändare

Leveransvillkor

När du handlar hos oss ingår alltid moms det angivna priset. Vi levererar de beställda produkterna med PostNord tjänsten Skicka direkt Varubrev 1:a klass där ni får avisering via e-post/sms att försändelsen är på väg. I de flesta fallen lämnas det i er brevlåda men större paket kan få hämtas ut vid ert lokala postombud.  Vi också följa paketets väg och ser även när det levererats/hämtats.

För frakten betalar ni 59 kronor.  Läs mer om leveranssätt, priser och vilkor på Postnord.

Ser vi upprepande beställningar som i hög grad returneras så skickas inga varor, allt för att minska miljöpåverkan med transporter och emballage samt kringkostnader.

Vi skickar med Postnord

Leveranstiden är normalt ca 1–3 arbetsdagar, beroende när på dygnet beställningen görs och förutsättningar för Posten (vid helger, semesterperioder och "Black friday" ökar leveranstiden någon dag.) Beställer ni fredag-söndag levereras det från tisdag. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna använd därför ert riktiga namn och inga smeknamn där ni beställer. Paketet återsänds till oss om det inte hämtats ut inom sju dagar från ankomst - i de fall tillförs ni en avgift för närvarande 110 kronor.

Leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager. OBS! Om ni inte fått orderbekräftelse, se efter i er "skräpkorg" där den kan hamna ibland, annars lägger ni ett mail till order@modeeva.se så skickar vi en ny. I de flesta fall finns den i "skräpkorgen" eller också är er "inkorg" full och bör tömmas.

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till oss via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.

För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

Hämta själv i butik

När du väljer Hämta själv i butik, betalar du dina produkter med önskat betalningssätt i butikens kassa. (Kort-kontant-applepay)